onsdag 8 december 2010

Nya vägar

Att hitta nya vägar här i livet är alltid bra och brukar göra livet lite mer spännande.

Nya vägar har jag och Curry hittat. Nja, stigar iaf.
Eftersom vi bor som vi gör så blir det lätt samma, samma å samma vägar hela tiden. Så i höstas innan snön kom så hittade vi några nya stigar så oj så skoj det var.

Att se en glad och lycklig hund är nog ett av det trevligare minnen jag vill ha kvar här i livet för det är så skoj att se honom springa runt runt å lukta å greja och titta konstigt på mig och fundera om vi verkligen ska gå där han går.

Så nu när det har kommit en hel del snö gäller det ju att trampa upp en stig där så vi kan fortsätta att gå å ströva runt i skogen på våra nyfunna stigar. I morse var det full fart på honom (Curry alltså) och i morse fick jag även ett bevis på vem av oss som har den bästa konditionen. Trodde det var jag men inte i morse iaf. För vad säger ni om att pulsa i snö i uppförsbacke i -11 grader. Inte för att jag tror att graderna har med saken att göra men efter hamnade jag iaf.

Väl hemma så slockna han direkt i sin favvo soffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar