torsdag 16 december 2010

Efterkontroll

Igår när jag skulle hämta hem min stora kille så var han mycket gladare och piggare än när jag lämnade honom på morgonen. När han tog mina handskar (vilket är skit skojsigt) då visste jag att det här fixar han, nu är han på väg tillbaka igen.

Fick även i honom mat 2 ggr, han får nämligen inte äta så mycket och det är diet foder. Men pyttelite mat och vatten i omgångar så går det bra. Promenaderna både igår och i morse (om man nu kan kalla det så, varvet runt huset) gick jätte bra.

Idag så fick vi åka in igen till veterinären för en efterkontroll. Trodde aldrig Curry skulle gå med på att följa med i bilen men han var så glad att få följa med så.
Men när han uptäckte att vi skulle in i det där rummet igen var han inte lika positiv men sen när han insåg att han inte behövde stanna så blev det full fart igen. Killen är 6 ½ år men betedde sig som en valp, kul kul.

Det är så skönt att se honom pigg och alert igen. Att han är kontaktbar och lyssnar på vad man säger.
Nu blir det dietmat och ris & kokt fisk i några dagar, inte så långa promenader och bara mysa mysa hela långa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar