söndag 23 januari 2011

Äckligt värre



Igår kväll var jag fruktansvärt godissugen men det fanns inget hemma för ovanligheten skull att tillgå.

Kommer på att vi har ju popcorn, jaaaaaa, jippey

Men jag får mig en överraskning när jag öppnar lådan med våra speceri varor.

Jag ser en äcklig liten larv och undrar vad den kommer ifrån. Börjar titta lite mer och börjar rensa. Det visar sig helt enkelt att alla mjölpåsar är full i baggar, mjölbaggar. Havegryns påsen var värst. När jag öppnade den så bara fladdrade det runt med saker där i. Snabbt igen med den och började slänga och både hunden och sambon funderade om jag blivit skvatt tokig.

Nä men vårat skafferi svarade jag pojkarna.

Väl efter den äckliga rensningen så fick jag mina popcorn. Jag åt å åt men nää, det hade varit godare med kina puffar eller schweizernöt istället men jag överlevde ändå.

5 kommentarer:

  1. Djur av alla det slag verkar trivs hos dig tra la la

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte lätt att vara så kärleksfull och omhändertagande som jag är....

    SvaraRadera
  3. Huga! Bäst att sätta allt i täta burkar med lock!
    Åsa F.

    SvaraRadera
  4. Ja det är skönt att jag ska flytta härifrån snart så då "glömmer" jag nog hela skafferiet.

    SvaraRadera