måndag 24 januari 2011

Fattig som en kyrkråtta

Lite trött å sliten känner jag mig idag. Ska man inte vara pigg å alert efter en helg?
Inte jag inte för jag har haft fullt upp med diverse saker som jag har fixat.

Dels så har jag sytt ihop sista delen på den gröna koftan som jag stickade klart för evigheter sedan. Nu fattas det 4 knappar bara som jag naturligtvis inte hade hemma.
Sen har jag målat. Målat ytterdörren och foder och lister runt den. Nu väntar jag på den slöe sambon som ska sätta upp fler så det får bli klart någon gång.

Sen blev det en sen bio igår. Biobiljetten som tomten kom med blev räddningen för söndag kvälls underhållningen.

Bion var Tron Legacy i 3D och det är den 3:e filmen med 3D vi ser och jag säger som jag sagt förut. Det är överskattat. Visst blir det ett finare djup i filmen men är det värt pengarna?? Näää, det tycker inte jag. Fast jag hade biljetten från tomten så får man lägga till en snutta pengar och jag tycker inte det är värt 125kr för en film som den kostar utan biljett från tomten. När jag jobbade på SF en gång i tiden skrek alla att biljetterna kostade 65kr. Nu skulle jag gladeligen betala det kan jag säga.

Själva filmen var väl hyfsad iaf. Den var inte dålig men har sett bättre. Hänger sällan med när det handlar om datorer eller några tekniska saker. Men en sak som jag verkligen skulle vilja ha ifrån filmen det var den där staven de hade.
De hade liksom som en lysstav och när de började springa och sen knäckte till den omvandlades den till en motorcykel som man helst plöstligt körde. Men ni hör väl bara, på film händer allt. Coolt.... Men det är väl bara på film som coola grejer händer antar jag.

2 kommentarer:

  1. Det kan hända coola grejer på riktigt också, kanske inte lysstavar som blir mc, men ändå :P.

    SvaraRadera
  2. Ja absolut men man reagerar väl inte på samma sätt då antar jag.

    SvaraRadera