tisdag 15 februari 2011

Äntligten Hemma!!

När vi närmade oss Arlanda så tackade personalen så fint för sig som de vanligt brukar göra och hon säger med en glad röst att det nu är -18 grader i Stockholm.

Nämen jippey alltså!!
Visst, jag har haft hemlängtan och har sett emot en rejäl promenad i snön med Curry men det behövde väl inte vara så kallt heller!?

Klockan 14 (igår) står jag alltså i -12 grader och skottar snö, 2 dagar tidigare låg jag och svettades och drack en mojito vid en pool i San Juan. Konstigt det där hur man kan förflytta sig mellan värmen egentligen.

Det var skönt att komma hem fast husvakten missade det där med att skotta och vad han gjort med värmen inne fattar jag inte heller. Mellan 13-15 grader hade vi i huset så det var bara att sätta igång och elda.
Eftersom vi hade varit i gång och rest i över ett dygn så var vi ganska trötta, är fortfarande, så kl.21 låg vi i sängen. TinTin tyckte det var skönt att vara hemma igen så han trampade runt på mig halva natten så ifred fick man ju inte vara.

Nu ska jag försöka koncentrera mig på jobbet och komma tillbaka till verkligeheten igen. Korpen passen är bokade för denna vecka så något ska bli normalt iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar