måndag 28 februari 2011

Nr. 32 Henriksson

Stod det på min tröja när jag spelade med Brynäs Hockey lag.
Jag var en firad stjärna som tacklade mina motsåndare galant mot sarjen.
Jag åkte skridskor som ingen annan kunde, snabba vändingar med pucken som alltid åkte i mål.
Mina med medspelare Ove Molin och Andreas Dackell var stolta över att ha mig i laget. Att jag som enda tjej i hela Elitserien hade fått dispens för att få spela med killarna.
Helt plötsligt blåser en signal och det är time out, jag är inte välkommen helt plötsligt. Jag får hålla mig långt därifrån ute på isen istället.


Ja jag lär aldrig få veta vad som sas under den där time outen. Kan ju även tillägga att sist jag stod på ett par skridskor så var jag 15-16 år. Jag är nu nyss fyllda 40, det var ett tag sedan kan jag säga.
Jag hade svårt att somna om efter detta mysterium med Molin och Dackell.....

3 kommentarer:

  1. heheheheee...hur ska vi tolka den där drömmen? (För jag antar att det var en dröm???!!)

    SvaraRadera
  2. Å jag som tyckte det var häftigt.

    Tack för dina goda råd de betyder mycket

    SvaraRadera
  3. Ja det var en dröm och jag undrar oxå hur vi ska tolka den. Har ju inte varit på hockey sen i höstas och jag är ingen hockey fantast precis.

    SvaraRadera