tisdag 1 februari 2011

Rödspätta m. Champinjoner & Cremé Fraiche

Det har hänt 2 ggr tror jag under min och Magnus tid ihop att han har tagit bort tallriken och sagt att det här kan jag inte äta.

Den ena maträtten passade jag på att äta idag till lunch eftersom jag var själv och det är så himla gott:
  • Vik rödspättafiléer på mitten, lägg i en ugnsform
  • Fräs färska champinjoner i panna
  • Rör ut med en burk creme fraiche
  • Häll allt över fisken och strö över med lite ost och in i ugnen
  • Låt stå i ca 175 g i 15-20 min, tills det bubblar å har fått fin färg.
  • Servera med pressad potatis och strö gärna över lite strimlad/hackad rödlök

Mmmmm..... så himla gott är det. Naturligtvis lär du ju salta å peppra lite efter din egen smak.

Den som ändå kunde få Magnus att uppskatta fisk......

2 kommentarer:

  1. Jag bjuder gärna på det någon gång så jag får sällskap när jag ska äta fisk för oftast får jag passa på när han inte är hemma.

    SvaraRadera