torsdag 17 februari 2011

Väntrum

Att sitta och vänta i ett väntrum kan oftast vara otroligt tråkigt det har jag och sambon fått konstaterat igår kväll.
När vi igår kl. 20.50 anländer till Södertulls Häslocentral möts vi av en lagomt förvirrad kvinna som säger att det är lite bökigt och stökigt här idag så ni kanske får vänta lite men ni kommer att få hjälp.
Jag hade tid för besöket kl.21 så då tänkte jag att 15-20 min till kan jag väl vänta.

Och jag får vänta å vänta å vänta lite mer.
Vad gör man då i ett väntrum?
  • Bläddrar i nån av alla tidningar som miljaders med sjuka människor har bläddrat i
  • Börjar klura ut hur det där färgglada pusslet med stora piggar på ska läggas
  • Kollar om det finns levande eller plastblommor på stället
  • Funderar hur fort man kan racea med rullstolen som stor i ett hörn
  • Klurar ut på vad de tänkte på när de valde färgen på väggarna
  • Funderar på om den där trägunghästen håller för en överviktigt 40-åring
  • Håller på att somna och funderar starkt på att lägga sig ner
  • Konstaterar att det inte finns några mini batterier i "värmeljusen" som står överallt

Efter 50 min av utsatt tid blir jag äntligen uppropad och får sätta mig i ett annat rum. Och vänta å vänta och åter vänta. Efter 40 min tröttnar jag riktigt ordentligt och går ut och frågar vad de sysslar med. Svaret jag fick orkade jag inte ens kommentera och inte här heller.

Jag vet att de inom vården inte har det lätt men jag kan säga att skulle de få vänta på maten på en restaurang så länge som jag fick vänta igår ja då hade de svulltit ihjäl.

Åkte därifrån butter å sur men efter en chokladbit blev livet lättare igen!!!

Varför jag var där?? Det är en hel annan historia.

5 kommentarer: